Wednesday, August 21, 2013

ලුණු සහ කෝපි


ඔවුන් දෙදෙනා මුලින්ම හමු වුනේ මිතුරෙකුගේ සාදයකදී. 
ඇය-ඕනෑම පිරිමියෙකු ඇය දෙස වරක් දෙවරක් නොව කිහිප වතාවක්ම හැරී බලනු ඇත්තේ ඇය එතරම්ම සිත් ඇදගන්නා සුළු රූපයකින් යුත් තරුණියක් නිසාවෙනි. සාදයට පැමින සිටි කඩවසම් තරුණයන් කිහිප දෙනෙකුගේම අවධානය ඇය වෙත යොමු වූයේ නිරායාසයෙනි. 
ඔහු-සාමාන්‍ය තරුණයෙකි,කිසිවෙකුගේ අවධානය ඔහු වෙත යොමු නොවුනි,සාමාන්‍ය මධ්‍යම පාන්තික පවුලක තරුණයෙකු වූ ඔහු සාමාන්‍ය රූපයකින් යුත් මදක් ලජ්ජාශීලී අයෙකු විය.

සාදය අවසන් වන විට ඇය සමග මදක් හිතවත් වූ ඔහු ආචාරශීලී ලෙස සිහින් හඩින් කෝපි කෝප්පයක රස බැලීමට ඇයට ආරාධනා කලා.ඔහුගේ ආරාධනයෙන් ඇය මදක් විශ්මයට පත් වූවත් ඔහුගේ ආරාධනාවේ වූ ආචාරශීලී කම නිසා ඇය ඔහුගේ ආරාධනාව පිලි ගත්තා.

නගරයේ වූ ඉහලම පෙලේ අවන්හලකට ගිය ඔවුන් දෙදෙනා එහි අසුන් ගෙන මද වේලාවක් ගත වූවත් ඔහුගේ ලජ්ජාශීලීකම නිසා ඇය සමග වචනයක්වත් කතා කිරීමට ඔහුට හැකි වුනේ නෑ. මින් තරුණිය මදක් අපහසුතාවයට ලක් වූ අතර එම නිසා,

"කෝපි බොන්න ආරාධනා කලාට ස්තූතියි...එහෙනම් මම දැන් ගෙදර යන්නම්" පවසා අසුනින් නැගී සිටියා.

මෙවිටම අවන්හලේ වේටර්වරයෙකු ඇමතූ ඔහු 

"මගේ කෝපි එකට මිශ්‍ර කර ගන්න මට ලුණු ටිකක් ගේනවද?" යැයි කලබලයෙන් පවසා සිටියා. 

තරුණිය ඇතුලු අවන්හලේ සිටි සියලුම දෙනාගේ දෑස් පුදුමයෙන් ඔහු වෙත යොමු වුනා,ලැජ්ජාවෙන් ඔහුගේ කම්මුල් රෝස පැහැ ගත්තා. මද වෙලාවකින් වේටර්වරයෙකු ලුණු කුඩු ස්වල්පයක් රැගෙන ආ අතර ඉන් ස්වල්පයක් තම කෝපි බදුනට මිශ්‍ර කර ගත් ඔහු එය පානය කිරීමට පටන් ගත්තා. 

"ඇයි ඔයාට මේ වගේ අමුතු පුරුද්දක් තියෙන්නේ" යලි අසුන් ගත් ඇය ඔහුගෙන් ඇසුවේ කුතුහලයෙන්.

"මම කුඩා කාලයේ මම ජීවත් වුනේ මුහුද ආසන්නයේ,මම සෙල්ලම් කලේ මුහුදු වෙරළේ,මම ඒ දවස් වල මුහුදේ රසට ගොඩක් ආසා කලා,හරියටම මේ කෝපි කෝප්පය වගේ. ලුණු රස කෝපි කෝප්පයක් බොන හැම මොහොතකම මට මගේ කුඩා කාලය මතක් වෙනවා,මම ජීවත් වුන වෙරළබඩ නගරය මතක් වෙනවා,මගේ ගෙදර මතක් වෙනවා,තවම ඒ කුඩා නගරයේ ජීවත් වෙන මගේ දෙමව්පියෝ මතක් වෙනවා" 

මෙසේ කියා අවසන් වන විට ඔහුගේ දෑස් කදුලින් තෙත් වී තිබුනු අතර ඇගේ සිතේ ඔහු පිලිබදව ඇති වී තිබුනේ විශාල පැහැදීමක්,ඒ වගේම ගෞරවයක්. පිරිමියෙකුගේ හදවතේ ගැඹුරුම තැන ඇති ඔහුගේ නිවස මව්පියන් සහ ළමාකාලය පිලිබද සිතුවිලි ඔහු ඇය ඉදිරියේ නිරාවරනය කර තිබුනා.ඔහු තම පවුලට බෙහෙවින් ලැදි පවුල පිලිබදව හොදින් සොයා බලන අයෙක් බව ඇයට වැටහුනා.ඉන්පසු ඇය ඇයගේ ළමා කාලය පිලිබදව ඔහු සමග පැවසූ අතර පැය ගණනක් ගත වුනේ ඔවුන්ටත් නොදැනීමයි. එය රසවත් සාකච්ඡාවක් වූ අතරම ඔවුන් දෙදෙනා අතර වූ සම්බන්ධයට ශක්තිමත් අඩිතාලමක්ද වුනා.

ඔවුන් දිගින් දිගටම මුනගැසුනු අතර ආශ්‍රය කිරීමේදී ඇයට තේරුම් ගියේ ඔහු ඇගේ සියලුම අවශ්‍යතා සපුරාලන හොද තරුණයෙකු බවයි. තම පවුලට ලැදි ඉවසිලිමත් තරුණයෙකු වූ ඔහුට කරුනාවන්ත හදවතක් තිබූ අතර ඇය පිලිබදව ඔහු හොදින් සොයා බැලුවා. අවසානයේ ඔවුන් දෙදෙනා පෙම්වතුන් වූ අතර අනෙකුත් සියලු විචිත්‍රවත් ආදර කතා මෙන්ම ඔවුන්ගේ ආදර කතාවත් ඉතා සාර්ථකව ඉදිරියට ඇදී ගියා. 

මද කලෙකින් විවාහ වූ ඔවුන් ඉතා සාර්ථක විවාහ දිවියක් ගත කලා. ඔහු ඇයට ඉතා හොද සැමියෙකු වූ අතර ඔවුන් ගේ දරුවන්ට ඉතා හොද පියෙකු වුනා.විවේකීව සිටින විට නිතරම ඇය සිනාමුසුව ඔහු සමග පවසා සිටියේ ලුණු කෝපි කෝප්පයේ පිහිටෙන් ඇයට ඔහුව ලැබුනු බවයි. දිනපතා ඇය ඔහු වෙනුවෙන් පිලියෙල කරන කෝපි කෝප්පයට ලුණු ස්වල්පයක් දමා ඔහුට පිලිගැන්වීමටත් ඇය අමතක කලේ නෑඔහු කෝපි පානය ප්‍රිය කලේ ලුණුත් සමග බව ඇය දැන සිටියා.

දින සති මාස ගෙවී ඔවුන්ගේ විවාහ දිවියට වසර 40ක් ගෙවුනු තැන ඔහු මිය ගිය අතර මිය යාමට ප්‍රථම ඔහු විසින් ඇය වෙත ලියා තැබූ කුඩා ලිපියක් ඇයට පසුව හමු වුනා. එහි මෙසේ සදහන් වුනා

සොදුරිය,
මට සමාවෙන්න,ජීවිත කාලය පුරාම ඔයාට කිව්ව ඒ බොරුවට මට සමාව දෙන්න. 
මම ජීවිත කාලය පුරාම ඔයාට කිව්ව එකම බොරුව එය පමනයි,ඒ ලුණු කෝපි ගැන. 
මතකද අප හමු වූ මුල්ම දවසඑදා මම ගොඩක් තිගැස්සිලා සිටියේ,ඊට පෙර මම කවදාවත් ඔයා වගේ ලස්සන තරුණියක් එක්ක එකට කෝපි පානය කරලා තිබුනේ නෑ. 
එදා මට අවශ්‍ය වෙලා තිබුනේ සීනිඒත් කලබලේට මට කියවුනේ ලුණු කියලා. 
ඒ අවස්ථාවෙදි එය යලි නිවැරදි කරන්න පුලුවන් කමක් මට තිබුනේ නෑ,ඉතින් මම ඒ බොරුව දිගටම ගෙන ගියා,මම හිතුවේ නෑ ඒ බොරුව අපි දෙන්නාගේ ආදරණීය සම්බන්ධයේ ආරම්භය වෙයි කියලා. 
පහුගිය අවුරුදු හතලිහෙ කිහිප වතාවක්ම මම ලුණු කෝපි ගැන ඇත්ත කියන්න උත්සාහ කලත් මම බය වුනා,මොකද ඔයා බොරුවට පොඩ්ඩක්වත් කැමති නැති නිසා. 
තව පැය කීපයකින් මම මිය යාවි,ඒ නිසා මම ඇත්ත කියන්නම්,
මම ලුණු දාපු කෝපි වලට පොඩ්ඩක්වත් කැමති නෑලුණු කෝපි වලින් එන්නේ අමුතුම විකාර රසක්වෙලාවකට මට ඔක්කාරයට ආවා,ඒත් මම ජීවිත කාලය පුරාම ඔයා මට හදලා දුන්න ලුණු කෝපි රස වින්දා,ලුණු කෝපි බොන හැම මොහොතකම මට අපි දෙන්නා මුන ගැසුනු මුල්ම දවස මතක් වුනා.
මගේ ජීවිතයේ මම ලබපු ලොකුම සතුට ඔයාව මගේම කර ගැනීම.ඔයා තමා මගේ ජීවිතය සම්පූර්ණ කලේ.මට තව ජීවිතයක් ලැබුනොත් මට අවශ්‍ය ඒ ජීවිතයත් ඔයා එක්කම ගත කරන්න,ඒ වෙනුවෙන් ඒ ජීවිත කාලය පුරාත් ලුණු කෝපි බොන්න මම සූදානම්. 
මම ඔයාට ආදරෙයි.

ඇගේ දෙනෙතින් ගලා ආ කදුලු බිදු වලින් ලිපිය තෙත් වුනා.
එදින පටන් මිය යන තෙක්ම ඇයත් ලුණු කෝපි පානය කිරීමට පටන් ගත්තා.කවුරුන් හෝ ඇගෙන් 
"ලුණු කෝපි මොන රසද"කියා ඇසූ විට 

"ලුණු කෝපි හරිම රසයි" කීමට ඇය පුරුදු වුනා.

No comments:

Post a Comment